Sergiy Lunyakin, Big Data Architect у SoftServe SQLua Data Academy
Success Story

Сергій Лунякін: Не треба боятися вчитися

Сергій Лунякін, Big Data Architect у SoftServe (США), розказав свою історію в ІТ та поділився ключовими ідеями по навчанню, роботі з проєктами та технологіями. SQL.ua Data Academy публікує тези виступу Сергія на вебінарі Data Talks #3.

Сергій Лунякін – власний підхід та особиста історія в ІТ:

  • На момент вебінару живе та працює в США, Сіетл (місто в штаті Вашингтон).
  • Завжди хотів в ІТ і потрапив, коли пішов в університет на відповідну спеціальність. Натхнення додало ще і те, що прочитав книжку Білла Гейтса.
  • Робота з даними прийшла сама собою. Вважає, що не важливо, ти – розробник або тестувальник, ти все одно працюєш з даними.
  • Сергію цікаво працювати з даними, т.я. вони показують, як працює бізнес. Впливаючи на дані ти можеш впливати на процеси. Покращувати щось – найцікавіше.
  • Впродовж кар’єри «ким тільки не працював»: і системним адміністратором, і розробником, системним інженером, прісейл інженером. З останнього і потрапив у напрямок, який найбільше цікавив. У цій ролі ти знаходишся між клієнтом та технологіями.
  • Почав розвиватися в прісейлі, потім пішов в ВІ. Далі почав глибше займатися data warehouses, будуванням систем «з нуля», архітектурою.
  • Згодом – Big Data. ВІ цікавий, але там менше технологій і більше бізнесу. Сергію цікава більше технологічна частина, але з боку бізнесу. Архітектура якраз і є тим, що між технологіями та бізнесом. Коли ти знаєш бізнес-проблему та можеш запропонувати технологічне рішення.
  • На питання про сертифікацію відповів, що вона потрібна і є обов’язкова, дозволяє перевірити знання. Більшість людей знає технології, з якими працює, та знає best practice. Але ми не можемо самі себе перевірити. Сертифікація – це більше для себе, зафіксувати позицію – де ти є зараз. Для компанії це теж добре. Сертифіковані спеціалісти потрібні для partnership. Вендори, якщо людина пройшла їх сертифікацію, гарантують певний рівень спеціаліста, що він знає технологію.
  • Найважливіше – здати перший екзамен. Ти вже знаєш, які є типи питань, і є стратегія як себе поводити. Усюди повинна бути стратегія. І на екзамені теж.
  • На істипі важливо пройти всі питання за першу годину. Тоді ти вже знаєш, які є питання, та можеш повернутися до них, маєш час подумати.
  • Найголовніше в підготовці до іспиту – це практика.
  • Коли вчиш щось нове, головне – робити флеш-бек на те, що ти вже знаєш. Тоді інформація краще засвоюється. І ти можеш тримати в голові лише те, чим технології відрізняються.
  • Немає жодного іспиту (сертифікації), яку би Сергій не здав.
  • Щоб здати, потрібно запланувати час, поставити ціль. Зазвичай, Сергій бере на підготовку до іспиту два місяці. Важливо не просто запланувати здачу іспиту, а забронювати та оплатити програму.
  • Найскладніший екзамен серед подібних – AWS.
  • Вважає, що технології розвиваються, але не так швидко, як нам показують. Більшість системи ще «сирі», вони працюють, але на базовому рівні. На наш час вистачить (роботи). Коли технологія recognition почне відрізняти огірок від цукіні, тоді можна турбуватися.

 

Професійна біографія Сергія Лунякіна

 

 

Про технології для бізнесу:

 

Немає сенсу переконувати клієнта з точки зору технологій. Краще пояснити з т.з. бізнес-драйверів. Ми використовуємо підхід до software development, що був розроблений Carnegie Mellon University (cmu.edu) – збирати вимоги, і на базі них потім будувати архітектуру. Там є концепція «архітектурні драйвери» – ключові business requirements та вимоги до системи, які ти можеш потім транслювати в технологію. Наприклад: як швидко я хочу побачити дані, як багато даних я хочу зберігати, як швидко я повинен записати/зчитати результати… Скільки людей, скільки дата-центрів треба, щоб це підтримувати. Скільки це повинно коштувати. Тоді простіше пояснити менеджерам бізнесу, чому саме ти пропонуєш саме ці технології. Головне – це драйвери та обмежити scope проєкту.

 

Чому виїхав в США, та які відмінності у роботі:

 

З дитинства хотів жити в Америці. Подобалося, що бачив в фільмах. Коли почав працювати з клієнтами з США, побачив, що там більші масштаби і цікавіші проєкти. В США є два типи клієнтів: «республіканці», які не хочуть міняти технології (працює і працює). Це має сенс, наприклад, у банках або healthcare. А є клієнти, навпаки, «демократи». Вони хочуть пробувати нові технології.

В мене було бажання переїхати не абикуди, а в Сіетл, ближче до Редмонда (місто в штаті Вашингтон, 27 км. від Сієтла, тут знаходиться штаб-квартира Microsoft – ред.). Тут цікаво, тому що саме тут знаходиться девелопмент Microsoft, Amazon та Google. Необмежені можливості розвиватися.

Цікаві також міграційні проєкти. Люди можуть переходити з однієї клауд-платформи на іншу кожен рік. Ти бачиш, які є відмінності між різними клаудами, які є бенефіти для бізнесу в кожному. Це розвиває навичку швидко вчитися, переключатися на іншу технологію. 

 

Щиро дякуємо Сергію за час та досвід!

 

Про що ще говорили на Data Talks #3 за участі Сергія.

 

SQL.ua Data Academy

Advanced Data Teaching and Learning!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *